Franke keukenkranen : garantievoorwaarden
Franke: garantievoorwaarden
Franke en Zelfbouwmarkt bieden 10 jaar garantie op het technisch functioneren van Franke kranen.
- Binnen de 2 eerste jaren garantie: een full service garantie van Franke. Dit omvat de verplaatsingskosten, uurloon, wisselstukken of vervanging.
- Vanaf het 3de jaar: de garantie dekt de defecte onderdelen, verplaatsingskosten en werkuren van de herstelling, maar niet langer de vervangingskost indien de volledige kraan onder garantie vervangen wordt. Hier wordt een forfaitair bedrag van €85 excl. BTW voor de vervangingskost gerekend. Indien de klant geen vervanging door de Franke technieker wenst, dan wordt er een document ondertekend voor ontvangst van de vervangkraan en vervalt de vergoeding voor de vervanging.
- In het 6de tot 10de jaar geldt de standaardgarantie (zie hieronder). In geval van reparatie/herstelling wordt er gebruik gemaakt van de servicedienst van Franke.
Wat te doen bij probleem of klachten?
- Probleem met een Franke kraan binnen de eerste vijf jaar garantie: neem contact op met de dienst na verkoop van Franke.
Dit kan per mail: ks-aftersales.be@franke.com of via hun website www.franke.com/be . Franke helpt de klant verder en plant indien nodig een afspraak in.
- Probleem met een Franke kraan vanaf het zesde jaar garantie:
- Neem contact op met Zelfbouwmarkt.
- Zelfbouwmarkt neemt op zijn beurt contact op met de dienst na verkoop van Franke. De dienst na verkoop van Franke gaat na of het praktisch mogelijk en kostenkundig verantwoord is om een herstelling uit te voeren.
- Indien een interventie nodig is, contacteert Franke de klant om een afspraak in te plannen. In deze gevallen worden de wisselstukken, verplaatsing en uurloon aangerekend. Deze kosten moeten contant betaald worden bij de herstelling, waarna er een factuur aan de klant opgemaakt wordt.
- De klant bezorgt Zelfbouwmarkt de factuur van deze herstelling samen met het interventierapport aan Zelfbouwmarkt ter bewijs dat de interventie het gevolg was van een fabrieksfout of technisch defect. Indien dit niet het geval is, worden de kosten verhaald op de klant.
Toelichting garantiebepaling
-
Beschadigingen door foutieve montage, onjuist gebruik of verkeerd onderhoud worden afgewezen. In het bijzonder mogen geen schuurmiddelen of zuurhoudende schoonmaakmiddelen gebruikt worden. Uitsluitend schoon helder water en een zachte doek of zeemlap is toegestaan. Storingen, die te wijten zijn aan vervuiling of verkalking van de producten en onderdelen en storingen aan lampjes en batterijen vallen tevens buiten garantie.
-
Waterontharders verzuren het kraanwater. Kranen in gelakte uitvoering (b.v. matzwart) hebben een poreus oppervlakte structuur waardoor zuur water snel onherstelbare vlekken veroorzaakt. Zodra het water opdroogt, doet het zuur zijn invretende werk, daarom raden we aan om na elk gebruik van de kraan, de kraan droog te maken.
Er wordt geen garantie gegeven op zuurvlekken. -
Er wordt geen garantie gegeven wanneer blijkt dat de kraan niet normaal huishoudelijk of foutief gebruikt wordt. Bovendien geldt de garantie niet voor sporen van normale slijtage van onderdelen en/of sporen van normaal gebruik.
-
Indien een product of onderdeel niet meer beschikbaar is, dan kan Franke een passend alternatief hiervoor aanbieden.
-
Na reparatie of vervanging wordt de garantieperiode niet verlengd.
-
Producten afkomstig uit een showroom vallen niet onder de gebruikelijke garantievoorwaarden. Hiervoor kan niet worden ingestaan dat deze compleet zijn en dat onderdelen als gevolg van veroudering, uitdroging doordat deze zijn tentoongesteld,... nog functioneren.