Veelgestelde vragen

Wij zijn hier om jou te helpen

Eerder op zoek naar handige weetjes of tips en tricks? Bekijk onze blog.
Niet het antwoord gevonden dat je zocht? Ga naar ons contactformulier.

Je zocht op: Led straler zwart
Divers
Hoe kan ik bestellen met intracommunautaire levering – vrijgesteld van Belgische btw?

Heeft je bedrijf een Europees (niet-Belgisch) btw-nummer (b.v. uit Nederland, Luxemburg of Frankrijk)? Dan kan je zonder Belgische btw aankopen bij Zelfbouwmarkt. Let wel, de goederen moeten effectief over de grens vervoerd worden.

Stuur ons een mailtje (webshop@zelfbouwmarkt.be) met je bestelling (artikelcodes van je producten en de aantallen), je contactgegevens en je geldig Europees (niet-Belgisch) btw-nummer. Laat ons zeker weten welke verzendwijze je verkiest. Wij maken met plezier jouw bestelling manueel op met IC-levering – vrijgesteld van Belgische btw.

Lees meer
Kan ik een bestelwagen huren?

Ja, dat kan! Aan het afhaalmagazijn in Ninove (Nederwijk-Oost 273) staan twee Dockx bestelwagens ter beschikking. De reservatie ervan verplicht en kan je contactloos in orde brengen via de app (24/7). Er wordt een voordelig vast tarief verrekend voor aankopen bij Zelfbouwmarkt.

Lees meer
Kan ik een lopende promotie reserveren?

Ja, echter eerst dient er een voorschot betaald te worden van 30%. Nadien kan het order gedurende maximaal 1 maand gratis gestockeerd worden in het afhaalmagazijn.

Online reservaties worden niet aanvaard, hierbij dient het volledige bedrag onmiddellijk vereffend te worden.

Lees meer
Mijn goederen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan draag je zelf de verantwoordelijkheid van het transport. Voer een degelijke controle uit bij de afhaling!

Bij levering van een beschadigd product dien je een dossier te mailen met foto's van het beschadigd product en de bestel-en factuurdata, dit kan je mailen naar: webshop@zelfbouwmarkt.be
Nadien zal je het beschadigd product met een, door Zelfbouwmarkt geselecteerd, koeriersbedrijf kunnen retourneren.

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

Lees meer
Mijn goederen zijn onvolledig. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan voer je best zelf een controle uit of alles volledig is!

Bij levering van een onvolledige bestelling dien je te mailen met bestel-en factuurgegevens naar: webshop@zelfbouwmarkt.be

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

 

Worden ecocheques aanvaard?

Er kan zowel in de toonzaal als in de webshop betaald worden met ecocheques!

In de toonzaal accepteren we Pluxee (Sodexo), Monizze en Edenred. In de webshop worden Monizze & Pluxee ecocheques aanvaard. Activeer "online betalen" via je ecocheque provider (Pluxee, Monizze)!

Op de website worden artikelen betaalbaar met ecocheques aangeduid met een groen icoon waarop staat "ecocheques". 

In de toonzaal vraag je dit best een adviseur wat je kan aankopen met ecocheques, betalen kan er dus met alle type ecocheques.

 

Lees meer
Leveringen & afhalingen
Hoe verloopt de bezorging van een pallet via de transporteur?

Grote en zware producten worden verzonden op een pallet of houten bok. De pallet wordt met een vrachtwagen aan huis geleverd. De pallet wordt afgeladen met een kooiaap (losse heftruck) en wordt tot aan de stoep gebracht. Alle leveringen zijn tot aan de drempel. Je hebt 48 uur de tijd om je bestelling te controleren op volledigheid en/of schade te melden.

Belangrijk bij de levering:

✔ Voorzie voldoende parking of plaats voor de vrachtwagen.
✔ Wees aanwezig bij de levering & voorzie assistentie.
✔ Controleer de goederen en teken voor goede ontvangst op de ontvangstbon van de transportfirma.
✔ De houten bokken worden retour meegenomen, zodat wij deze kunnen hergebruiken.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Naast thuislevering, kan je bij ons ook kiezen om je bestelling af te halen in ons pick-up point / afhaalmagazijn te Ninove. Kies bij het afronden van je bestelling voor "afhaling". Deze optie is volledig gratis. Je ontvangt een e-mail & sms zodra de bestelling voor je klaar staat. Het adres voor afhalingen is: Nederwijk-Oost 273, 9400 Ninove.

Leveren jullie aan huis?

Jazeker! Leveren aan huis is bij Zelfbouwmarkt geen probleem. We hebben verschillende transportfirma's waar we mee samenwerken. Ontdek alle mogelijkheden.

Lees meer
Wat is de levertermijn voor online bestellingen?
  • De gemiddelde levertijd bedraagt 3-5 werkdagen.
  • Goederen niet op voorraad/maatwerk/te bestellen goederen: te bepalen per productcategorie
Lees meer
Wat zijn de verzendmogelijkheden?

Bestellingen worden online verwerkt, de transportfirma zal je telefonisch of per mail contacteren.

De verzendmogelijkheden zijn:

- Pakketleveringen aan huis (via PostNL of Bpost) voor kleine producten 

- Palletleveringen aan huis via een transporteur (vrachtwagen) voor grote en zware producten

 

Lees meer
Online bestellen
Hoe online een bestelling plaatsen?

Doorloop het volledige stappenplan in de lange beschrijving en klik op "lees meer"!

 

Lees meer
Mijn bestelling is onvolledig. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan voer je best zelf een controle uit of alles volledig is!

Bij levering van een onvolledige bestelling dien je te mailen met bestel-en factuurgegevens naar: webshop@zelfbouwmarkt.be

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

 

Mijn goederen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan draag je zelf de verantwoordelijkheid van het transport. Voer een degelijke controle uit bij de afhaling!

Bij levering van een beschadigd product dien je een dossier te mailen met foto's van het beschadigd product en de bestel-en factuurdata, dit kan je mailen naar: webshop@zelfbouwmarkt.be
Nadien zal je het beschadigd product met een, door Zelfbouwmarkt geselecteerd, koeriersbedrijf kunnen retourneren.

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

Lees meer
Online betalen
Hoe sluit ik een lening af tegen het beste tarief?

Wil je graag nieuwe producten aanschaffen, maar niet in één keer betalen en hiervoor een gunstige lening aangaan? We helpen je graag bij het vinden van je persoonlijke lening aan de beste condities. Ga naar TopCompare.be en vergelijk met enkele klikken alle financiële producten van verschillende financiële instellingen. Het platform is volledig gratis!

TopCompare.be werkt volledig onafhankelijk van Zelfbouwmarkt.

Lees meer
Over Zelfbouwmarkt
Procedure van bestelling in de toonzaal bij "zelfplaatsers" en bij installateurs

Dit is enkel geldig voor bestelling in de showroom en is dus niet van toepassing voor online bestellingen! Doorloop het stappenplan en klik op "lees meer"!

 

Lees meer
Ramen en deuren
Bestaat er een risico op vergeling of verduring bij pvc ramen of buitendeuren (pvc buitenschrijnwerk)?

De vergeling en verduring van kunststofprofielen behoort definitief tot het verleden. Wanneer kunststoffen worden blootgesteld aan hoge temperaturen, oxiderende chemicaliën of UV-licht, kan er afbraak en degradatie optreden.
Stabilisatoren zorgen ervoor dat de kunststoffen ook in die externe omstandigheden stabiel blijven.

Lees meer
Retours
Mijn artikelen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan draag je zelf de verantwoordelijkheid van het transport. Voer een degelijke controle uit bij de afhaling!

Bij levering van een beschadigd product dien je een dossier te mailen met foto's van het beschadigd product en de bestel-en factuurdata, dit kan je mailen naar: webshop@zelfbouwmarkt.be
Nadien zal je het beschadigd product met een, door Zelfbouwmarkt geselecteerd, koeriersbedrijf kunnen retourneren.

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

 

Lees meer
Vloeren
Afhalen van (zware) tegels?

Een keramische tegel van 9mm dik weegt ongeveer 19 kg per m².
In een standaard auto kan u ongeveer 17m² tegels laden.
Een aanhangwagen is altijd handiger. We plaatsen het pallet tegels met de heftruck direct in de aanhangwagen indien het laadvermogen dit toelaat.

Lees meer
Waar moet ik op letten wanneer ik wil plaatsen op een vloerverwarming?

Over het algemeen zijn bijna alle materialen geschikt voor plaatsing op een vloerverwarming mits er gelet wordt op een aantal punten. De voorkeur gaat in elk geval uit naar een plaatsing op een chape (cementgebonden dekvloer). De verwarmingsbuizen zitten best een 4-5 cm onder het oppervlak.

 

Lees meer
Top