Veelgestelde vragen

Wij zijn hier om jou te helpen

Eerder op zoek naar handige weetjes of tips en tricks? Bekijk onze blog.
Niet het antwoord gevonden dat je zocht? Ga naar ons contactformulier.

Je zocht op: Buitendeuren standaardmaten vier ruiten antraciet-wit
Divers
Hoe kan ik bestellen met intracommunautaire levering – vrijgesteld van Belgische btw?

Heeft je bedrijf een Europees (niet-Belgisch) btw-nummer (b.v. uit Nederland, Luxemburg of Frankrijk)? Dan kan je zonder Belgische btw aankopen bij Zelfbouwmarkt. Let wel, de goederen moeten effectief over de grens vervoerd worden.

Stuur ons een mailtje (webshop@zelfbouwmarkt.be) met je bestelling (artikelcodes van je producten en de aantallen), je contactgegevens en je geldig Europees (niet-Belgisch) btw-nummer. Laat ons zeker weten welke verzendwijze je verkiest. Wij maken met plezier jouw bestelling manueel op met IC-levering – vrijgesteld van Belgische btw.

Lees meer
Hoeveel voorschot vragen jullie voor een bestelling in de showroom?

Wij vragen 30% voorschot bij het plaatsen van een order. Dit kan betaald worden cash, met Bancontact of via overschrijving.
Bij overschrijving gaat de bestelling pas naar de leverancier van zodra we de betaling goed ontvangen hebben.

Lees meer
Kan ik een bestelwagen huren?

Ja, dat kan! Aan het afhaalmagazijn in Ninove (Nederwijk-Oost 273) staan twee Dockx bestelwagens ter beschikking. De reservatie ervan verplicht en kan je contactloos in orde brengen via de app (24/7). Er wordt een voordelig vast tarief verrekend voor aankopen bij Zelfbouwmarkt.

Lees meer
Mijn goederen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan draag je zelf de verantwoordelijkheid van het transport. Voer een degelijke controle uit bij de afhaling!

Bij levering van een beschadigd product dien je een dossier te mailen met foto's van het beschadigd product en de bestel-en factuurdata, dit kan je mailen naar: webshop@zelfbouwmarkt.be
Nadien zal je het beschadigd product met een, door Zelfbouwmarkt geselecteerd, koeriersbedrijf kunnen retourneren.

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

Lees meer
Mijn goederen zijn onvolledig. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan voer je best zelf een controle uit of alles volledig is!

Bij levering van een onvolledige bestelling dien je te mailen met bestel-en factuurgegevens naar: webshop@zelfbouwmarkt.be

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

 

Worden ecocheques aanvaard?

Er kan zowel in de toonzaal als in de webshop betaald worden met ecocheques!

In de toonzaal accepteren we Pluxee (Sodexo), Monizze en Edenred. In de webshop worden Monizze & Pluxee ecocheques aanvaard. Activeer "online betalen" via je ecocheque provider (Pluxee, Monizze)!

Op de website worden artikelen betaalbaar met ecocheques aangeduid met een groen icoon waarop staat "ecocheques". 

In de toonzaal vraag je dit best een adviseur wat je kan aankopen met ecocheques, betalen kan er dus met alle type ecocheques.

 

Lees meer
Keukens
Hoeveel tijd moet ik vrijmaken voor de opmaak van een keukenofferte?

Dit schommelt gemiddeld tussen de 30 minuten tot een uurtje. Veel hangt uiteraard af van je persoonlijke noden & wensen

Lees meer
Leveringen & afhalingen
Hoe verloopt de bezorging van een pallet via de transporteur?

Grote en zware producten worden verzonden op een pallet of houten bok. De pallet wordt met een vrachtwagen aan huis geleverd. De pallet wordt afgeladen met een kooiaap (losse heftruck) en wordt tot aan de stoep gebracht. Alle leveringen zijn tot aan de drempel. Je hebt 48 uur de tijd om je bestelling te controleren op volledigheid en/of schade te melden.

Belangrijk bij de levering:

✔ Voorzie voldoende parking of plaats voor de vrachtwagen.
✔ Wees aanwezig bij de levering & voorzie assistentie.
✔ Controleer de goederen en teken voor goede ontvangst op de ontvangstbon van de transportfirma.
✔ De houten bokken worden retour meegenomen, zodat wij deze kunnen hergebruiken.

Hoe worden transportkosten berekend?

Transport is niet gratis. Wij nemen 0% marge op logistieke kosten, prijzen worden bepaald door de transportsector zelf afhankelijk van de regio, het gewicht en de afmetingen van de bestelling. Zelfbouwmarkt negotieert hierbij de best mogelijke prijs voor haar cliënteel.

Wat is de levertermijn voor online bestellingen?
  • De gemiddelde levertijd bedraagt 3-5 werkdagen.
  • Goederen niet op voorraad/maatwerk/te bestellen goederen: te bepalen per productcategorie
Lees meer
Wat zijn de verzendmogelijkheden?

Bestellingen worden online verwerkt, de transportfirma zal je telefonisch of per mail contacteren.

De verzendmogelijkheden zijn:

- Pakketleveringen aan huis (via PostNL of Bpost) voor kleine producten 

- Palletleveringen aan huis via een transporteur (vrachtwagen) voor grote en zware producten

 

Lees meer
Online bestellen
Hoe online een bestelling plaatsen?

Doorloop het volledige stappenplan in de lange beschrijving en klik op "lees meer"!

 

Lees meer
Mijn bestelling is onvolledig. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan voer je best zelf een controle uit of alles volledig is!

Bij levering van een onvolledige bestelling dien je te mailen met bestel-en factuurgegevens naar: webshop@zelfbouwmarkt.be

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

 

Mijn goederen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan draag je zelf de verantwoordelijkheid van het transport. Voer een degelijke controle uit bij de afhaling!

Bij levering van een beschadigd product dien je een dossier te mailen met foto's van het beschadigd product en de bestel-en factuurdata, dit kan je mailen naar: webshop@zelfbouwmarkt.be
Nadien zal je het beschadigd product met een, door Zelfbouwmarkt geselecteerd, koeriersbedrijf kunnen retourneren.

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

Lees meer
Wat zijn web only producten?

Web only producten zijn producten die wij zelf niet op voorraad hebben. We bestellen deze speciaal voor jou bij de leverancier. Hierdoor kan de levertermijn iets langer zijn.

 

Lees meer
Online betalen
Hoe sluit ik een lening af tegen het beste tarief?

Wil je graag nieuwe producten aanschaffen, maar niet in één keer betalen en hiervoor een gunstige lening aangaan? We helpen je graag bij het vinden van je persoonlijke lening aan de beste condities. Ga naar TopCompare.be en vergelijk met enkele klikken alle financiële producten van verschillende financiële instellingen. Het platform is volledig gratis!

TopCompare.be werkt volledig onafhankelijk van Zelfbouwmarkt.

Lees meer
Mijn betaling is mislukt of geweigerd. Wat moet ik doen?

Bij een succesvolle betaling krijg je een bevestigingspagina te zien die meldt dat de betaling effectief geregistreerd werd.
Indien je betaling niet geregistreerd werd dien je de betaalprocedure af te sluiten en opnieuw te beginnen. Lukt het nog steeds niet, contacteer ons dan via: webshop@zelfbouwmarkt.be (of 054 31 07 91)

Lees meer
Wat is een coupon?

Een couponcode is een gepersonaliseerde code dat je recht geeft op een commerciële actie van eender welke aard. 
Ze kan slechts éénmalig gebruikt worden, is beperkt qua looptijd, en dient manueel ingevoerd te worden tijdens het betaalproces.
De commerciële actie wordt onmiddellijk verrekend in het saldo.
Waardebonnen kunnen enkel ingeruild worden in de toonzaal en zijn dus geen legitiem betaalmiddel voor de webshop!

Wat met een waardebon?

Waardebonnen kunnen enkel ingeruild worden in de toonzaal en zijn dus geen legitiem betaalmiddel voor de webshop!

Wat zijn de online betaalmogelijkheden bij Zelfbouwmarkt?

De betalingen worden geregeld via het betrouwbare Mollie betaalsysteem. We aanvaarden verschillende types online banktransacties. Via overschrijving kan er nog niet betaald worden.

Lees meer
Over Zelfbouwmarkt
Is Zelfbouwmarkt een degelijk bedrijf?

Zelfbouwmarkt bestaat al meer dan 37 jaar en kent al verschillende jaren een sterke en stabiele groei. In 2012, 2013 en 2014 werden we bovendien verkozen tot Trends Gazelle in de categorie middelgrote ondernemingen in Oost-Vlaanderen. 

Lees meer
Procedure van bestelling in de toonzaal bij "zelfplaatsers" en bij installateurs

Dit is enkel geldig voor bestelling in de showroom en is dus niet van toepassing voor online bestellingen! Doorloop het stappenplan en klik op "lees meer"!

 

Lees meer
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij Zelfbouwmarkt?

In de showroom:

  • Je kan er betalen met Bancontact en cash.
  • Ecocheques, consumptiecheques (elektronische betaling & papieren versies).
  • Betalingen met Visa of andere kredietkaarten zijn ook mogelijk.

Betaalmogelijkheden via de webshop:

  • Verschillende online-betaalmogelijkheden (Bancontact, Paypal, Visa, ...)
  • Online betalen met ecocheques én cadeaucheques (activeer "online betalen" via je ecocheque provider).
  • Via bankoverschrijving kan niet betaald worden.
Lees meer
Wat zijn de openingsuren?

Maandag-vrijdag:    9u00 -18u30
Zaterdag:                  9u00 - 18u00

Tijdens de middag blijven we open.
Vaak geopend op 1 mei en 15 augustus! Check hiervoor onze online kanalen & de homepage.

Lees meer
Ramen en deuren
Bestaat er een risico op vergeling of verduring bij pvc ramen of buitendeuren (pvc buitenschrijnwerk)?

De vergeling en verduring van kunststofprofielen behoort definitief tot het verleden. Wanneer kunststoffen worden blootgesteld aan hoge temperaturen, oxiderende chemicaliën of UV-licht, kan er afbraak en degradatie optreden.
Stabilisatoren zorgen ervoor dat de kunststoffen ook in die externe omstandigheden stabiel blijven.

Lees meer
Wat is hoogrendementsbeglazing?

Hoogrendementsglas isoleert vijf maal beter dan enkel glas en twee tot drie maal beter dan gewoon dubbel glas.
 

Lees meer
Retours
Mijn artikelen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan draag je zelf de verantwoordelijkheid van het transport. Voer een degelijke controle uit bij de afhaling!

Bij levering van een beschadigd product dien je een dossier te mailen met foto's van het beschadigd product en de bestel-en factuurdata, dit kan je mailen naar: webshop@zelfbouwmarkt.be
Nadien zal je het beschadigd product met een, door Zelfbouwmarkt geselecteerd, koeriersbedrijf kunnen retourneren.

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

 

Lees meer
Wat indien ik te veel heb gekocht?

Indien je binnen de 2 weken na aankoop met uw  kassaticket en/of factuur de goederen in gesloten verpakking terugbrengt in de toonzaal (behalve goederen die enkel op bestelling verkrijgbaar zijn en/of maatwerk producten), krijg je van ons de waarde terug in de vorm van een waardebon.

Je kan ze ook retourneren met een koeriersbedrijf, vergeet dan niet jouw kassaticket en/of factuur toe te voegen en voorzie een degelijke verpakking! De transportkosten zijn logischerwijze voor jouw rekening.

Lees meer
Vloeren
Heb ik meer tegels nodig wanneer ik diagonaal wil plaatsen of in een legpatroon?

Gemiddeld heeft u ongeveer 5% meer afval wanneer u diagonaal (in ruitverband) plaatst.
Voor een legpatroon rekent u best op ongeveer 7% afval.

Lees meer
Hoe meet ik de oppervlakte van mijn woning voor het kopen van tegels?

Het is gebruikelijk dat de architect u een gedetailleerde meetstaat bezorgt van alle ruimtes van je woning.
 

Lees meer
Vlekken op de vloer...wat te doen?

Wij zijn officieel verdeler van verschillende onderhoudsproducten van vloeren. Toch neemt u best eerst contact op met onze specialisten om na te gaan welk reinigingsproduct u het beste hanteert voor een welbepaalde vlek!

Lees meer
Waar moet ik op letten wanneer ik wil plaatsen op een vloerverwarming?

Over het algemeen zijn bijna alle materialen geschikt voor plaatsing op een vloerverwarming mits er gelet wordt op een aantal punten. De voorkeur gaat in elk geval uit naar een plaatsing op een chape (cementgebonden dekvloer). De verwarmingsbuizen zitten best een 4-5 cm onder het oppervlak.

 

Lees meer
Wat is het standaard snijverlies (afval) bij de plaatsing van tegels?

Voor normale ruimtes (vanaf ongeveer 4M x 4M), recht geplaatst.
 

  • mozaïeken tegels : < 5% afval 
  • 30X30 CM : 5%
  • 45X45 CM: 7%
  • 60X60 CM: 9%
  • >60X60 CM: 11% of meer

In kleinere ruimtes reken je best 5% extra afval bij bovengenoemde percentages.

Lees meer
Top