Veelgestelde vragen

Wij zijn hier om jou te helpen

Eerder op zoek naar handige weetjes of tips en tricks? Bekijk onze blog.
Niet het antwoord gevonden dat je zocht? Ga naar ons contactformulier.

Je zocht op: Badkamermeubel domenico wastafelkast met dubbele wastafel
Badkamers
Hebben alle bad/douchekranen de Belgaqua-erkende terugslagkleppen?

Bepaalde merken zijn standaard voorzien van deze terugslagkleppen, slechts enkele merken nog niet!

Lees meer
Hoe kraanwerk onderhouden?

Droog telkens de gebruikte kranen met een zachte doek! Liefst geen antikal gebruiken, dit tast de chroomlaag aan!
Kalkafzettingen worden best verwijderd met azijn-water.

Lees meer
Hoe moet ik mijn mineraalmarmeren wastafel onderhouden?

Schoonmaken gebeurt het beste met water en zeep. Nooit een schoonmaakproduct dat schuurmiddelen bevat.

Lees meer
Hoe moet ik porseleinen wasbakken onderhouden?

Reinig de porseleinen lavabo met een zachte doek en klaar water en gebruik geen schurende middelen.

Lees meer
Hoe natuurstenen tabletten van badkamermeubelen reinigen?

Reiniging met water en zeep is de beste methode.
Geen gebruik van agressieve producten!

Lees meer
Installeren jullie badkamers?

Badkamers worden niet door onze teams geïnstalleerd.
De badkamermeubelen zijn voorgefabriceerd (voorgemonteerd) en kunnen zeer eenvoudig zelf geïnstalleerd worden.

Voor sanitairwerken raadpleeg je best een lokaal erkende loodgieter of sanitair expert.

Lees meer
Welke druk heb je minimaal nodig voor een optimale werking van douches?
  • Douchecabine met zijsproeiers: 3 BAR
  • Zuilen/douchekolom met zijsproeiers: 3 BAR
  • Gewone douchegarnituren: 1.5 BAR
Lees meer
Zijn toiletspoelsystemen vervangbaar?

De meeste systemen zijn te vervangen door een universeel binnenwerk.

TIP: breng steeds het te vervangen onderdeel mee!

Lees meer
Divers
Hoe kan ik bestellen met intracommunautaire levering – vrijgesteld van Belgische btw?

Heeft je bedrijf een Europees (niet-Belgisch) btw-nummer (b.v. uit Nederland, Luxemburg of Frankrijk)? Dan kan je zonder Belgische btw aankopen bij Zelfbouwmarkt. Let wel, de goederen moeten effectief over de grens vervoerd worden.

Stuur ons een mailtje (webshop@zelfbouwmarkt.be) met je bestelling (artikelcodes van je producten en de aantallen), je contactgegevens en je geldig Europees (niet-Belgisch) btw-nummer. Laat ons zeker weten welke verzendwijze je verkiest. Wij maken met plezier jouw bestelling manueel op met IC-levering – vrijgesteld van Belgische btw.

Lees meer
Hoe kan ik genieten van het verlaagde BTW-tarief van 6%?

In België is een verlaagd BTW-tarief van toepassing onder bepaalde voorwaarden bij een bestaande woning ouder dan 10 jaar.

Lees meer
Hoeveel voorschot vragen jullie voor een bestelling in de showroom?

Wij vragen 30% voorschot bij het plaatsen van een order. Dit kan betaald worden cash, met Bancontact of via overschrijving.
Bij overschrijving gaat de bestelling pas naar de leverancier van zodra we de betaling goed ontvangen hebben.

Lees meer
Kan ik een bestelwagen huren?

Ja, dat kan! Aan het afhaalmagazijn in Ninove (Nederwijk-Oost 273) staan twee Dockx bestelwagens ter beschikking. De reservatie ervan verplicht en kan je contactloos in orde brengen via de app (24/7). Er wordt een voordelig vast tarief verrekend voor aankopen bij Zelfbouwmarkt.

Lees meer
Mijn goederen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan draag je zelf de verantwoordelijkheid van het transport. Voer een degelijke controle uit bij de afhaling!

Bij levering van een beschadigd product dien je een dossier te mailen met foto's van het beschadigd product en de bestel-en factuurdata, dit kan je mailen naar: webshop@zelfbouwmarkt.be
Nadien zal je het beschadigd product met een, door Zelfbouwmarkt geselecteerd, koeriersbedrijf kunnen retourneren.

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

Lees meer
Mijn goederen zijn onvolledig. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan voer je best zelf een controle uit of alles volledig is!

Bij levering van een onvolledige bestelling dien je te mailen met bestel-en factuurgegevens naar: webshop@zelfbouwmarkt.be

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

 

Worden ecocheques aanvaard?

Er kan zowel in de toonzaal als in de webshop betaald worden met ecocheques!

In de toonzaal accepteren we Pluxee (Sodexo), Monizze en Edenred. In de webshop worden Monizze & Pluxee ecocheques aanvaard. Activeer "online betalen" via je ecocheque provider (Pluxee, Monizze)!

Op de website worden artikelen betaalbaar met ecocheques aangeduid met een groen icoon waarop staat "ecocheques". 

In de toonzaal vraag je dit best een adviseur wat je kan aankopen met ecocheques, betalen kan er dus met alle type ecocheques.

 

Lees meer
Keukens
Hoe verloopt een offerte, met 3D-tekening, van uw keuken?
  • Afmetingen: lengte, breedte en hoogte van de ruimte waar de keuken moet komen.
  • Plaatsing van de nutsvoorzieningen wanneer deze behouden blijven.
  • Plaats waar de deuren en ramen zich bevinden.
Lees meer
Hoeveel tijd moet ik vrijmaken voor de opmaak van een keukenofferte?

Dit schommelt gemiddeld tussen de 30 minuten tot een uurtje. Veel hangt uiteraard af van je persoonlijke noden & wensen

Lees meer
Leveringen & afhalingen
Hoe verloopt de bezorging van een pallet via de transporteur?

Grote en zware producten worden verzonden op een pallet of houten bok. De pallet wordt met een vrachtwagen aan huis geleverd. De pallet wordt afgeladen met een kooiaap (losse heftruck) en wordt tot aan de stoep gebracht. Alle leveringen zijn tot aan de drempel. Je hebt 48 uur de tijd om je bestelling te controleren op volledigheid en/of schade te melden.

Belangrijk bij de levering:

✔ Voorzie voldoende parking of plaats voor de vrachtwagen.
✔ Wees aanwezig bij de levering & voorzie assistentie.
✔ Controleer de goederen en teken voor goede ontvangst op de ontvangstbon van de transportfirma.
✔ De houten bokken worden retour meegenomen, zodat wij deze kunnen hergebruiken.

Hoe worden transportkosten berekend?

Transport is niet gratis. Wij nemen 0% marge op logistieke kosten, prijzen worden bepaald door de transportsector zelf afhankelijk van de regio, het gewicht en de afmetingen van de bestelling. Zelfbouwmarkt negotieert hierbij de best mogelijke prijs voor haar cliënteel.

Kan het levermoment gewijzigd worden?

Er zijn verschillende types leveringen met verschillende transportbedrijven.
De transporteur zal je per mail of telefonisch contacteren om de levering in te plannen.
Indien je de afspraak, na inplanning, niet kan nakomen dien je zelf de transportfirma te contacteren om een nieuwe afspraak in te plannen, en dit minimaal 24 uren voor de effectieve levering!

Leveren jullie aan huis?

Jazeker! Leveren aan huis is bij Zelfbouwmarkt geen probleem. We hebben verschillende transportfirma's waar we mee samenwerken. Ontdek alle mogelijkheden.

Lees meer
Levering: afspraak niet nagekomen

Indien de klant, na inplannen van een afspraak met een logistieke partner (PostNL niet meegerekend), afwezig blijkt te zijn, dan zal de klant zelf instaan voor de vergoeding van het extra transport op een andere datum (die opnieuw dient ingepland te worden). 
De logistieke partner zal de klant, na betaling van het 2de transport aan Zelfbouwmarkt, hercontacteren voor een nieuwe afspraak.

Wat is de levertermijn voor online bestellingen?
  • De gemiddelde levertijd bedraagt 3-5 werkdagen.
  • Goederen niet op voorraad/maatwerk/te bestellen goederen: te bepalen per productcategorie
Lees meer
Wat zijn de verzendmogelijkheden?

Bestellingen worden online verwerkt, de transportfirma zal je telefonisch of per mail contacteren.

De verzendmogelijkheden zijn:

- Pakketleveringen aan huis (via PostNL of Bpost) voor kleine producten 

- Palletleveringen aan huis via een transporteur (vrachtwagen) voor grote en zware producten

 

Lees meer
Online bestellen
Bij online bestellingen is niet alles onmiddellijk beschikbaar, wordt alles afzonderlijk verstuurd of groepeert men de verzending?

Zowel voor bestellingen met verzending als afhaling wordt de klant pas ingelicht dat alles verzonden (of afgehaald) wordt als alles beschikbaar is. De bestelling wordt dus steeds gegroepeerd zodat geen extra logistieke kosten dienen verrekend te worden.

Hoe online een bestelling plaatsen?

Doorloop het volledige stappenplan in de lange beschrijving en klik op "lees meer"!

 

Lees meer
Kan ik mijn online bestelling annuleren?

Het wettelijk herroeprecht/verzakingsrecht ligt vast op 14 dagen na aankoop, dus bij ontvangst van het kassaticket, factuur en/of bestelbon. Je kan dus, zonder opgave van reden, uw bestelling tot 2 weken na aankoop annuleren.
Voor artikels op bestelling of maatwerk: geen annulatie mogelijk!
Andere bestellingen: elk order verschilt, neem contact met onze klantendienst via webshop@zelfbouwmarkt.be.

 

Lees meer
Mijn bestelling is onvolledig. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan voer je best zelf een controle uit of alles volledig is!

Bij levering van een onvolledige bestelling dien je te mailen met bestel-en factuurgegevens naar: webshop@zelfbouwmarkt.be

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

 

Mijn goederen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan draag je zelf de verantwoordelijkheid van het transport. Voer een degelijke controle uit bij de afhaling!

Bij levering van een beschadigd product dien je een dossier te mailen met foto's van het beschadigd product en de bestel-en factuurdata, dit kan je mailen naar: webshop@zelfbouwmarkt.be
Nadien zal je het beschadigd product met een, door Zelfbouwmarkt geselecteerd, koeriersbedrijf kunnen retourneren.

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

Lees meer
Wat zijn web only producten?

Web only producten zijn producten die wij zelf niet op voorraad hebben. We bestellen deze speciaal voor jou bij de leverancier. Hierdoor kan de levertermijn iets langer zijn.

 

Lees meer
Online betalen
Hoe sluit ik een lening af tegen het beste tarief?

Wil je graag nieuwe producten aanschaffen, maar niet in één keer betalen en hiervoor een gunstige lening aangaan? We helpen je graag bij het vinden van je persoonlijke lening aan de beste condities. Ga naar TopCompare.be en vergelijk met enkele klikken alle financiële producten van verschillende financiële instellingen. Het platform is volledig gratis!

TopCompare.be werkt volledig onafhankelijk van Zelfbouwmarkt.

Lees meer
Kan ik online betalen met cadeaucheques?

Je kan online betalen met cadeaucheques. Zowel de Monizze als Pluxee cadeaucheques worden op de webshop aanvaard. Opgelet: activeer "online betalen" via je cheque provider (Pluxee, Monizze). Contact (tel.): Pluxee-cheques 02 547 55 05 & Monizze-cheques 078 05 33 77. 

Mijn betaling is mislukt of geweigerd. Wat moet ik doen?

Bij een succesvolle betaling krijg je een bevestigingspagina te zien die meldt dat de betaling effectief geregistreerd werd.
Indien je betaling niet geregistreerd werd dien je de betaalprocedure af te sluiten en opnieuw te beginnen. Lukt het nog steeds niet, contacteer ons dan via: webshop@zelfbouwmarkt.be (of 054 31 07 91)

Lees meer
Wanneer ontvang ik de factuur?

Wanneer je je bestelling net geplaatst hebt, wacht je de levering van je pakket af. De factuur wordt pas opgemaakt, nadat de goederen ons magazijn hebben verlaten.

Lees meer
Wat met een waardebon?

Waardebonnen kunnen enkel ingeruild worden in de toonzaal en zijn dus geen legitiem betaalmiddel voor de webshop!

Over Zelfbouwmarkt
Heeft Zelfbouwmarkt andere vestigingen dan Ninove?

Neen, enkel de vestiging te Ninove met een ruime showroom van méér dan 6500 M2. Ninove heeft een centrale ligging in Vlaanderen/België, en ligt ook juist op de grens tussen Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. Zelfbouwmarkt bevindt zich slechts op enkele minuten van de E40 Brussel - Oostende.

Lees meer
Procedure van bestelling in de toonzaal bij "zelfplaatsers" en bij installateurs

Dit is enkel geldig voor bestelling in de showroom en is dus niet van toepassing voor online bestellingen! Doorloop het stappenplan en klik op "lees meer"!

 

Lees meer
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij Zelfbouwmarkt?

In de showroom:

  • Je kan er betalen met Bancontact en cash.
  • Ecocheques, consumptiecheques (elektronische betaling & papieren versies).
  • Betalingen met Visa of andere kredietkaarten zijn ook mogelijk.

Betaalmogelijkheden via de webshop:

  • Verschillende online-betaalmogelijkheden (Bancontact, Paypal, Visa, ...)
  • Online betalen met ecocheques én cadeaucheques (activeer "online betalen" via je ecocheque provider).
  • Via bankoverschrijving kan niet betaald worden.
Lees meer
Wat zijn de openingsuren?

Maandag-vrijdag:    9u00 -18u30
Zaterdag:                  9u00 - 18u00

Tijdens de middag blijven we open.
Vaak geopend op 1 mei en 15 augustus! Check hiervoor onze online kanalen & de homepage.

Lees meer
Ramen en deuren
Het onderhoud van ramen & deuren?
  • Voor de reiniging volstaat het gebruik van water met een neutrale, niet-krassende detergent
  • Voor het verwijderen van hardnekkig vuil, bekijk je steeds aandachtig de verpakking van het reinigingsproduct. Hierop is aangegeven of het product al dan niet geschikt is voor deze toepassing.
Lees meer
Hoe bekomt men bij hoogrendementsglas een U-waarde 1,1 W /(m² K)?

In de luchtlaag tussen de glazen platen bevindt zich een gas dat voor een nog betere thermische isolatie zorgt.

Lees meer
Wat is hoogrendementsbeglazing?

Hoogrendementsglas isoleert vijf maal beter dan enkel glas en twee tot drie maal beter dan gewoon dubbel glas.
 

Lees meer
Retours
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Dit is afhankelijk van hoe de retour teruggezonden wordt.
Is dit via postorderbedrijf (opgelet dit is niet kosteloos), dan zal dit enige dagen duren, kom je de retour zelf afleveren in de showroom (Ring-West 11 - 9400 Ninove) dan zal de afhandeling veel sneller kunnen gebeuren. 

Lees meer
Kan ik mijn bestelling retourneren?

Retourneren kan tot 14 dagen na aankoop van uw product (niet geldig voor artikels op bestelling en/of maatwerk producten). Uw kassaticket/factuurdatum geldt hiervoor als bewijs.  Ontdek hier de retourprocedure!

 

Lees meer
Mijn artikelen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?

Indien je het product zelf komt afhalen, dan draag je zelf de verantwoordelijkheid van het transport. Voer een degelijke controle uit bij de afhaling!

Bij levering van een beschadigd product dien je een dossier te mailen met foto's van het beschadigd product en de bestel-en factuurdata, dit kan je mailen naar: webshop@zelfbouwmarkt.be
Nadien zal je het beschadigd product met een, door Zelfbouwmarkt geselecteerd, koeriersbedrijf kunnen retourneren.

48-uurs controle

Onze vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Gelieve binnen 48 uren na levering uw producten te controleren op visuele schade en of de bestelling volledig is. Meldingen na 48 uren vallen niet meer onder de garantie en worden bovendien niet meer aanvaard

 

Lees meer
Wat indien ik te veel heb gekocht?

Indien je binnen de 2 weken na aankoop met uw  kassaticket en/of factuur de goederen in gesloten verpakking terugbrengt in de toonzaal (behalve goederen die enkel op bestelling verkrijgbaar zijn en/of maatwerk producten), krijg je van ons de waarde terug in de vorm van een waardebon.

Je kan ze ook retourneren met een koeriersbedrijf, vergeet dan niet jouw kassaticket en/of factuur toe te voegen en voorzie een degelijke verpakking! De transportkosten zijn logischerwijze voor jouw rekening.

Lees meer
Vloeren
Afhalen van (zware) tegels?

Een keramische tegel van 9mm dik weegt ongeveer 19 kg per m².
In een standaard auto kan u ongeveer 17m² tegels laden.
Een aanhangwagen is altijd handiger. We plaatsen het pallet tegels met de heftruck direct in de aanhangwagen indien het laadvermogen dit toelaat.

Lees meer
Hoe boor ik een gat/gaatje in een tegel?

Voor het monteren van beugels, douchestangen, wc-rolhouders en dergelijke moet voor zowel voor volkeramische als voor geglazuurde tegels een glasboor gebruikt worden. Meestal 6 of 8mm. Het is een boortje in de vorm van een kleine speer.

 

Lees meer
Hoe meet ik de oppervlakte van mijn woning voor het kopen van tegels?

Het is gebruikelijk dat de architect u een gedetailleerde meetstaat bezorgt van alle ruimtes van je woning.
 

Lees meer
Vlekken op de vloer...wat te doen?

Wij zijn officieel verdeler van verschillende onderhoudsproducten van vloeren. Toch neemt u best eerst contact op met onze specialisten om na te gaan welk reinigingsproduct u het beste hanteert voor een welbepaalde vlek!

Lees meer
Waar moet ik op letten wanneer ik wil plaatsen op een vloerverwarming?

Over het algemeen zijn bijna alle materialen geschikt voor plaatsing op een vloerverwarming mits er gelet wordt op een aantal punten. De voorkeur gaat in elk geval uit naar een plaatsing op een chape (cementgebonden dekvloer). De verwarmingsbuizen zitten best een 4-5 cm onder het oppervlak.

 

Lees meer
Top