Vacature Mede-Winkeldirecteur Zelfbouwmarkt

Zelfbouwmarkt Ninove

Ben je klaar voor een uitdagende en verantwoordelijke rol binnen een dynamisch bedrijf?
Bij Zelfbouwmarkt zijn we op zoek naar een gepassioneerde Mede-Winkeldirecteur.
In deze functie krijg je de kans om een cruciale bijdrage te leveren aan het succes van onze winkel. Je bent verantwoordelijk voor het dagelijks motiveren van het team en het waarborgen van een uitstekende klantervaring.
Ontdek de mogelijkheden en groei met ons mee in een inspirerende werkomgeving!


Jouw functie

In deze uitdagende en motiverende job als mede-winkeldirecteur bij Zelfbouwmarkt ben je verantwoordelijk voor het aansturen van een team van 7 afdelingsverantwoordelijken en 50-tal verkopers. Samen met een team van gemotiveerde collega’s zorg je voor een optimale omzet (meer dan 22 miljoen euro) en voor de uitstraling en het imago van de winkel.

Je rapporteert rechtstreeks aan de winkeldirecteur en CEO.

 

Jouw taken & verantwoordelijkheden

De mede-winkeldirecteur:

  • Is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de winkel en waakt over het imago van de winkel en het bedrijf.
  • Geeft dagelijkse sturing aan de winkel en zorgt er voor dat alles in de winkel loopt zoals voorgeschreven door het bedrijf. Indien er zich problemen voordoen zal de mede-winkeldirecteur deze, in de mate van het mogelijke, zelfstandig oplossen.
  • Legt verantwoording af aan de winkeldirecteur en CEO van het bedrijf (overleggen en rapporteren), voert het bedrijfsbeleid door en bespreekt zijn/haar inzichten met de winkeldirecteur en CEO.
  • Legt verantwoording af over de behaalde omzet. Het is in deze functie belangrijk om de omzetdoelstellingen van het bedrijf te behalen en in te grijpen als deze niet behaald worden.
  • Helpt de efficiëntie van de werkprocessen te verbeteren (ERP pakket, manier van werken, …).
  • Bepaalt, in overleg met de CEO, wat er aan diensten uitbesteed wordt (schoonmaakpersoneel, ICT, …).
  • Beheert de menselijke, financiële en technische middelen van de winkel.
    Omdat de mede-winkeldirecteur met beide benen in het bedrijf staat weet hij/zij precies wat er speelt. Door het veelzijdige contact met personeel en klanten kan hij/zij het beste beoordelen waar verbeteringen nodig zijn (bijvoorbeeld hoe een bepaalde maatregel de verkoopcijfers kan laten stijgen).
  • Is verantwoordelijk voor de veiligheid van de klanten, het personeel en de goederen.
  • Is verantwoordelijke samen met verantwoordelijke van afhaalmagazijn over de logistiek van inkomende en uitgaande goederen.
  • Zorgt samen met het team voor een mooie, verzorgde en klantgerichte winkelpresentatie en een optimale voorraad.
  • Onderneemt, indien nodig, acties om de klantentevredenheid te verbeteren.
  • Behandelt klachten en zoekt oplossing voor onze klanten.
  • Volgt de (over)voorraad van artikelen op en zorgt ervoor dat de stock juist aangegeven staat in het computerprogramma.
  • Is verantwoordelijk voor organisatie en uitvoering van de inventaris, samen met de boekhoudafdeling.
  • Volgt het aantal opgemaakte offertes & percentage binnengehaalde offertes op en stuurt bij waar nodig.
  • Verbetert lay-out en inhoud van verkoopsdocumenten (offertes, orders, …) om verkoop te verhogen.
  • Volgt werkzaamheden/veranderingen in de winkel op en controleert taken.
  • Fungeert als vertrouwenspersoon en motivator voor medewerkers.
  • Communiceert met de dienst aankoop en boekhouding en andere afdelingen.
  • Zit wekelijks samen met iedere afdelingsverantwoordelijke 1 op 1 apart en coacht hem/haar.
  • Geeft leiding aan de medewerkers en voert functioneringsgesprekken.
  • Geeft verkoopstrainingen aan het verkoopspersoneel.
  • Neemt sollicitatiegesprekken af en werft personeel aan binnen de regels van de organisatie.
  • Stelt een personeelsplanning op
    • Omdat personeelskosten een grote rol spelen is het belangrijk voor de mede-winkeldirecteur om de verkoopsmedewerkers zo gunstig mogelijk in te zetten, zodat er niet te veel personeel aanwezig is in de winkel als dit eigenlijk niet nodig is.
    • De winkeldirecteur onderzoekt hoe het personeel functioneert en wat hun prestaties zijn. Als er zich problemen voordoen lost hij deze op.
    • De aanvraag van vakantiedagen en salaris worden besproken met de medewerkers.
  • Motiveert/coacht zijn/haar medewerkers:
    Gemotiveerd personeel is belangrijk, de winkeldirecteur speelt hier een grote rol. Een gewaardeerd medewerker zal ook gemotiveerd werken en dit komt ten goede aan de omzet van de winkel.
    De winkeldirecteur kan zo bijvoorbeeld meer verantwoordelijkheden geven aan een medewerker zodat er nieuwe uitdagingen ontstaan voor het personeel.

Jouw profiel

  • Je hebt een universitair master of een bachelordiploma (voorkeur in een economische richting) of gelijkwaardig door een geslaagde ervaring.
  • Ervaring als leidinggevende in verkoop/sales (10 jaar) waarvan minstens 5 jaar als people manager van een team.
  • Je bent een geboren people manager en leider en hebt ervaring met het aansturen van een team.
  • Je bent een hands-on problem solver en hebt een groot verantwoordelijksgevoel.
  • Je bent goed met cijfers/wiskunde en kan goed analyseren.
  • Je hebt goede coördinerende vaardigheden en weet goed prioriteiten te stellen.
  • Je bent iemand die makkelijk contact maakt en je bent communicatief sterk tov medewerkers, leveranciers en klanten.
  • Je werkt graag autonoom in een trekkersrol en je hebt ook een goede teamgeest.
  • Je werkt zeer nauwkeurig, efficiënt en je bent gericht op een kwalitatief goed resultaat.
  • Je hebt een goede mondelinge en schriftelijke kennis van het Frans en het Engels.
  • Goede PC kennis (Outlook, Excel, Word, Powerpoint) is een vereiste, ervaring met ERP bedrijfssoftware is een pluspunt.
  • Je kan en wil zelfstandig beslissingen nemen
  • Je bent flexibel qua uren en bent bereid “de stap meer” te zetten als doorzetter.
  • Je bent stressbestendig en klantvriendelijk ingesteld.

Wat bieden wij

  • Je komt terecht in een enthousiast jong team dat deel uitmaakt van een dynamisch, innovatief & financieel gezond familiebedrijf met een 80-tal collega's dat 4 maal op rij is verkozen tot Trends Gazelle (snelst groeiende bedrijven Vlaanderen).
  • Een gevarieerde en uitdagende job met veel verantwoordelijkheid
  • We zorgen voor een degelijke opleiding on the job
  • Je werkt in een 5-dagen week & gemiddeld 1 op 2 zaterdagen
  • 26 dagen verlof per jaar
  • Geen files naar Brussel (extra vrije tijd voor en na het werk)
  • Je kan rekenen op een motiverend salarispakket met extra-legale voordelen zoals hospitalisatieverzekering (goede dekking), groepsverzekering en personeelskorting.


Leer Zelfbouwmarkt beter kennen

Zelfbouwmarkt is een Belgische bouw-, verbouw- en decoratiespecialist, waar je alles vindt voor de badkamer, keuken, ramen & deuren, tegels, raamdecoratie, zonnewering, binnendeuren, verlichting, decoratie, enz. Als familiebedrijf met meer dan 42 jaar ervaring stelt het 85 medewerkers te werk in zijn showroom en magazijnen in Ninove, die respectievelijk 5.500 m² en 12.000 m² groot zijn.

“Wist je dat mensen gemiddeld gezien lang bij Zelfbouwmarkt werken door de familiale waarden van het bedrijf. Zo hebben we laatste 3 jaar 3 mensen mogen vieren die al langer dan 40 jaar bij Zelfbouwmarkt werken, iets waar we heel trots op zijn."

Iets voor jou? Let's meet!

Door zijn/haar zelfstandige mentaliteit is de mede-winkeldirecteur een echte ondernemer, iemand die fier is op de winkel die hij/zij beheert.

  • Ben jij klaar voor zo’n gevarieerde job? Ben jij een dynamische duizendpoot? Dan biedt de job van Mede-Winkeldirecteur je heel veel mogelijkheden! Stuur dan een e-mail met je CV en motivatiebrief (liefst met foto) naar vacaturemedewinkeldirecteur@zelfbouwmarkt.be

Solliciteer hier 

Top